Kreidlerdatabase Photo Gallery

De foto's van de Kreidlers welke staan in de database


Home :: Login
Album list :: Last uploads :: Last comments :: Most viewed :: Top rated :: My Favorites :: Search

This is sample data returned from plugin "".

Search results - "een"
1056638.jpg
1056638140 viewsEen geel plaatje op het voorspatbord en een gedeeltelijk gelakt achterspatbord zijn de onderscheidingstekens voor de Nederlandse bromfiets. Nederlandstalige folders werden ook in België gebruikt. (Vlaanderen, Brabant en Limburg)

De Florett heeft als enige Duitse 50cc motor een liggende cilinder. Deze specifieke Kreidler constructie heeft een aantal belangrijke voordelen: een laag zwaartepunt zorgt voor een uitstekende wegligging. De motor trillingen worden zo praktisch uitgeschakeld hetgeen bijzonder aangenaam is. De cilinder heeft een hard-chromen cilinderwand met een buitengewoon lange levensduur.

De Florett’s werden ontwikkeld uit het 3,6 pk motorrijwiel dat al enige jaren in Duitsland en Zwitserland boven aan de lijst staat van verkochte lichte motorrijwielen. In de bromfiets zijn dezelfde krachtige remnaven toegepast als in de Super (75 km/h)

Het originele Kreidler beenschild is van zeer stevig plaatstaal gemaakt, is opgehangen in rubber en zodanig gevormd dat het de snelheid nauwelijks beïnvloedt.
1068042~0.jpg
1068042130 viewsEen geel plaatje op het voorspatbord en een gedeeltelijk gelakt achterspatbord zijn de onderscheidingstekens voor de Nederlandse bromfiets. Nederlandstalige folders werden ook in België gebruikt. (Vlaanderen, Brabant en Limburg)

De Florett heeft als enige Duitse 50cc motor een liggende cilinder. Deze specifieke Kreidler constructie heeft een aantal belangrijke voordelen: een laag zwaartepunt zorgt voor een uitstekende wegligging. De motor trillingen worden zo praktisch uitgeschakeld hetgeen bijzonder aangenaam is. De cilinder heeft een hard-chromen cilinderwand met een buitengewoon lange levensduur.

De Florett’s werden ontwikkeld uit het 3,6 pk motorrijwiel dat al enige jaren in Duitsland en Zwitserland boven aan de lijst staat van verkochte lichte motorrijwielen. In de bromfiets zijn dezelfde krachtige remnaven toegepast als in de Super (75 km/h)

Het originele Kreidler beenschild is van zeer stevig plaatstaal gemaakt, is opgehangen in rubber en zodanig gevormd dat het de snelheid nauwelijks beïnvloedt.
1084110.jpg
108411082 viewsNa aanschaf van een wrak is dit echt een schitterende Kreidler geworden.
1101557.jpg
1101557126 viewsToch een Nederlands framenummer !
1156235.jpg
1156235152 viewsKreidler Florett SL Bromfiets 1973 - 1974 (Handschakeling)

Een geel plaatje op het voorspatbord en een gedeeltelijk gelakt achterspatbord zijn de onderscheidingstekens voor de Nederlandse bromfiets. Nederlandstalige folders werden ook in België gebruikt. (Vlaanderen, Brabant en Limburg)

De K 53/301 is de handschakeling uitvoering.
De K 53/311 is de voetschakeling uitvoering.
Een nieuwe kleur van Kreidler: metallic groen.

Één van de jongere aanwinsten van de Kreidler stal. De LFC, in metallic groen. Een verandering. De enige. Dus helemaal Kreidler gebleven. Een ongelooflijke toerbromfiets die moeiteloos kilometers asfalt onder zich wegblaast. Met u natuurlijk. Dat is Kreidler. Elke dag startklaar. Jaar na jaar.`

KREIDLER SL - Typenummer K53/301 - Rijkskeur NL B 1316
Uitvoering: 3 versnellingen met handschakeling - geforceerde koeling - stuurslot - gereedschapset - handpomp - middenstandaard - voetrem - automatisch remlicht - open veerelementen achter - km-teller/ snelheidsmeter - steekassen in voor- en achterwiel.
1223181.jpg
Kreidler RMC-S 12231811456 viewsHier de schitterende Kreidler RMC-S van B.M. uit Steenwijkerwold.
Werkelijk grote klasse !!! Op maandag 22-06-2015 voor de RDW keuring geweest en natuurlijk een kenteken gekregen.
1brommer702089.jpg
Kreidler Florett RMC-Sport - John Bos - G & W - 1240793151 viewsOp speciale bestelling kan het bedrijf John Bos te Goes weer een “nieuwe” Kreidler opbouwen. Hiervoor gebruikt men de originele nieuwe onderdelen welke nog, in enorme hoeveelheden, bij het bedrijf in het magazijn aanwezig zijn.

Bij de allereerste modellen betrof het John Bos Kreidler’s welke echter de goedkeur (nodig) hadden van Gekeler en Weller, 2 oud-werknemers van de Kreidler fabrieken welke nog enige tijd de merk- en type rechten hadden. Later kreeg John Bos een eigen goedkeur.

Het model is leverbaar met sportstuur en Tour stuur
2063545.jpg
2063545298 viewsDe kreidler is in de afgelopen periode geheel gedemonteerd, gestraald en in de grondverf gespoten. De onderdelen zijn in perfecte staat, niets rot of krom. Al het plaatwerk moet wel nagelopen worden op kleine deukjes en uitgestraalde roestputjes. Ik heb de naven en verdere onderdelen gepolijst, alle onderdelen liggen er weer blinkend bij. Ik heb op de beurs in Barneveld nieuwe velgen (de betere) en klaver spaken gekocht bij Piet Spaak. De wielen worden nu gespaakt door een oud fietsenmaker (78 jaar). Op de
4084154.jpg
4084154472 viewsNadat de Mokick RMC-B door middel van “gietwielen” de RMC-BG was geworden, verscheen einde 1979 de RMC-BG 4, met 4 versnellingsbak - direct geschakeld.

De buddyseat werd uitgevoerd in de sport uitvoering, later genoemd de “welmeister buddy”.
4507283.jpg
4507283549 viewsKreidler Florett Mokick RMC-5 S

Nadat de Mokick RMC-B door middel van “gietwielen” de RMC-BG was geworden, verscheen einde 1979 de RMC-S.

Die bezat allerlei luxe zaken zoals: Dubbele instrumenten, spoiler zitbank, richtingaanwijzers, Chroom tank etc. Later werd dat weer teruggedraaid.
Uitzonderlijk was dat weer terug gegrepen werd op de voor Kreidler kenmerkende lichtmetalen velgen. Dit zijn gietwielen maar waarbij de “spaken” d.m.v. bout en dopmoeren aan de naven zijn bevestigd. (zogenaamde “verbundrädern” Daarmee waren ze onderhouds vriendelijker als de gegoten wielen.

Daarnaast heeft de RMC-S een schijfrem op het voorwiel, waarmee de S in de type aanduiding ineens duidelijk wordt.
Florett K53 1 NL 1966aa.jpg
1070911277 viewsKreidler Florett K 53 1 NL tussenmodel 1966
Mijn Kreidler, gerestaureerd in 2010 .
Kreidler Florett K 53 1 NL tussenmodel 1966
In 1966 werden de Kreidler bromfietsen nog meer ontworpen om op een motorfiets te lijken.
Op dit “tussenmodel” zijn duidelijk de afdekplaten van het frame te zien. Hierbij maakte men gebruik van een oud frame en een nieuwe tank (12,5 ltr). De tank zou later een bijnaam krijgen: “de Buffeltank”. Om het geheel er toch een beetje er uit te laten zien werden onder de tank de afdekplaten erop geschroefd. En een nieuw 1/4 ronde achterspatbord.
IMG_3046 small.JPG
Kreidler LH128 viewsIk heb deze LH omgebouwd naar een Cross
Hij is bijna klaar
16 files on 2 page(s) 1