Search results - "Kreidler" |

1219888230 viewsKreidler Florett RMC-S
|
|

104728875 viewsKreidler Florett TRS
K53/21-1
1969
Origineel geuploaded door Wim Polderman
|
|

1056638140 viewsEen geel plaatje op het voorspatbord en een gedeeltelijk gelakt achterspatbord zijn de onderscheidingstekens voor de Nederlandse bromfiets. Nederlandstalige folders werden ook in België gebruikt. (Vlaanderen, Brabant en Limburg)
De Florett heeft als enige Duitse 50cc motor een liggende cilinder. Deze specifieke Kreidler constructie heeft een aantal belangrijke voordelen: een laag zwaartepunt zorgt voor een uitstekende wegligging. De motor trillingen worden zo praktisch uitgeschakeld hetgeen bijzonder aangenaam is. De cilinder heeft een hard-chromen cilinderwand met een buitengewoon lange levensduur.
De Florett’s werden ontwikkeld uit het 3,6 pk motorrijwiel dat al enige jaren in Duitsland en Zwitserland boven aan de lijst staat van verkochte lichte motorrijwielen. In de bromfiets zijn dezelfde krachtige remnaven toegepast als in de Super (75 km/h)
Het originele Kreidler beenschild is van zeer stevig plaatstaal gemaakt, is opgehangen in rubber en zodanig gevormd dat het de snelheid nauwelijks beïnvloedt.
|
|

1068042130 viewsEen geel plaatje op het voorspatbord en een gedeeltelijk gelakt achterspatbord zijn de onderscheidingstekens voor de Nederlandse bromfiets. Nederlandstalige folders werden ook in België gebruikt. (Vlaanderen, Brabant en Limburg)
De Florett heeft als enige Duitse 50cc motor een liggende cilinder. Deze specifieke Kreidler constructie heeft een aantal belangrijke voordelen: een laag zwaartepunt zorgt voor een uitstekende wegligging. De motor trillingen worden zo praktisch uitgeschakeld hetgeen bijzonder aangenaam is. De cilinder heeft een hard-chromen cilinderwand met een buitengewoon lange levensduur.
De Florett’s werden ontwikkeld uit het 3,6 pk motorrijwiel dat al enige jaren in Duitsland en Zwitserland boven aan de lijst staat van verkochte lichte motorrijwielen. In de bromfiets zijn dezelfde krachtige remnaven toegepast als in de Super (75 km/h)
Het originele Kreidler beenschild is van zeer stevig plaatstaal gemaakt, is opgehangen in rubber en zodanig gevormd dat het de snelheid nauwelijks beïnvloedt.
|
|

1080440211 viewsKreidler Florett TS
K 53-1 NL 2
met Zwiterse 5 bak indirect 5.3 pk
1966
Origineel geuploaded door Wim Polderman
|
|

108411082 viewsNa aanschaf van een wrak is dit echt een schitterende Kreidler geworden.
|
|

1132353175 viewsKreidler Florett TRS
K 53/21 nl - 3 vrsn. voet
1972
Origineel geuploaded door Wim Polderman
|
|

1156235152 viewsKreidler Florett SL Bromfiets 1973 - 1974 (Handschakeling)
Een geel plaatje op het voorspatbord en een gedeeltelijk gelakt achterspatbord zijn de onderscheidingstekens voor de Nederlandse bromfiets. Nederlandstalige folders werden ook in België gebruikt. (Vlaanderen, Brabant en Limburg)
De K 53/301 is de handschakeling uitvoering.
De K 53/311 is de voetschakeling uitvoering.
Een nieuwe kleur van Kreidler: metallic groen.
Één van de jongere aanwinsten van de Kreidler stal. De LFC, in metallic groen. Een verandering. De enige. Dus helemaal Kreidler gebleven. Een ongelooflijke toerbromfiets die moeiteloos kilometers asfalt onder zich wegblaast. Met u natuurlijk. Dat is Kreidler. Elke dag startklaar. Jaar na jaar.`
KREIDLER SL - Typenummer K53/301 - Rijkskeur NL B 1316
Uitvoering: 3 versnellingen met handschakeling - geforceerde koeling - stuurslot - gereedschapset - handpomp - middenstandaard - voetrem - automatisch remlicht - open veerelementen achter - km-teller/ snelheidsmeter - steekassen in voor- en achterwiel.
|
|

159 views
|
|

11707321104 viewsDe Kreidler LF van MvW
|
|

1185096189 viewsKreidler Florett LFC
K 53-311 NL 2
4 versnellings - kickstart
1976
Origineel geuploaded door Wim Polderman
|
|

1190844194 viewsKreidler Florett RMC
K 53-402 NL 4
4 versn - trapperblok
1977
Origineel geuploaded door Wim Polderman
|
|
|